V-Bringa 40 pedelec kerékpár
Körültekintő felmérés után nyomatékszenzorral vezérelt meghajtási rendszerrel felszerelt típusra esett a választásunk. Az EU szabványoknak megfelelő kerékpár 10Ah kapacitású Li-ion akkumulátorai átlagos felhasználás mellett 50-70 km, sík úton, alacsony rásegítési fokozatban pedig 80-100 km megtételét teszik lehetővé.
Kerékméret: 700Cx38C (28”), Alumínium váz, első rugós teleszkóp, SHIMANO RD-TX-51D 7 sebességes váltó, TEKTRO V fékek, 36V/10Ah Li-ion akkumulátor (2,5 kg), 1:4 nyomatékszenzoros vezérlés LCD kijelzővel, 5 fokozatban állítható rásegítéssel, 250 Watt folyamatos teljesítményű hátsókerékbe szerelt agymotor (2,4 kg). Össztömeg 21,3 kg, terhelhetőség 100 kg.
A nyomatékszenzoros vezérlés a jelenleg elterjedt PAS egyszerű forgásérzékelővel szemben képes a hajtás erejéhez mérten szabályozni a rásegítés mértékét, ami különösen a meredek emelkedők leküzdésénél jelent kiemelkedő előnyt, ahogy az alábbi két ábra szemlélteti ezt.
Mint látható, a hagyományos PAS szenzor csak a pedálforgását érzékeli, így az emelkedőn a lassuló pedálfordulat esetén az igényelt motorsegítség helyett még az addigi rásegítés mértékét is csökkenti.
Míg a nyomatékszenzoros vezérlés éppen a legszükségesebb esetben az emelkedőn kapcsolja a legnagyobb rásegítésre a rendszert, és a sík úton csökkenti, lejtőn kikapcsolja a rásegítést ezzel jelentősen növelve az akkumulátor hatótávolságát.
A pedelec vezérlő egységének segítségével mindenki erőnlétének és pillanatnyi mozgásigényének megfelelően választhatja ki az elektromos rásegítés mértékét, igény szerint csak az induláshoz és a nagyobb emelkedők leküzdéséhez, vagy akár a folyamatos haladás gyorsításának érdekében.
A normál kerékpáron átlagos tekeréssel elérhető 15-20 km/h tempót a pedelec használatával könnyedén 25-30 km/h-ra emelhetjük, ami közel egyharmadával röviíiti az utazási időt, de a maximális rásegítés mellett egy könnyed sétával egyenértékű erőfeszítéssel is 15-20 km/h sebességgel juthatunk el a célunkhoz.
A mindennapi használatban semmilyen különleges törődést sem igényel egy átlagos városi kerékpárhoz képest. Átlagos használat esetén (napi 10-15 km ingázás) 3-4 naponta elegendő az akkumulátorok töltése, az akkumulátor nem csak a kerékpáron, hanem egy kulcsos zár oldása után kicsúsztatva, a lakásban vagy az irodában is tölthető egy laptop akkumulátor-töltő méretű és jellegű töltővel.
Az akkumulátor súlya 2,5 kg, ez kiszerelve akár egy táskában is könnyen szállítható. Ugyan olyan Li-ion akkumulátor, mint amilyen a laptopokban található, biztonságos üzemelését garantálja az erős ház és a beépített akkumulátor felügyeleti rendszer.
A kerékpározás az egyik, ha nem a legjobb megoldás a városon belüli közlekedésre: egészségesebb, olcsóbb és ráadásul gyorsabb is a legtöbb közlekedési eszköznél. Számos élethelyzetben azonban a kerékpár használata helyett más, a környezetet sokkal jobban terhelő megoldást vagyunk kénytelenek választani mindennapi közlekedésünkhöz. Sokan elvetik a kerékpáros közlekedés gondolatát a meleg nyári napok, az emelkedők vagy a túl nagy kihívásnak tűnő távolságok miatt. Ezeken a problémákon segít a pedelec használata, megadva a nagyobb távolságok verejtékmentes leküzdésének lehetőségét egy egészséges és gyors közlekedési módszer segítségével.
Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a kerékpározás a leginkább stresszmentes közlekedés: az átlagos 5-15 km munkába járás távolságának megtétele kompenzálja az egész napi ülő munka káros hatásait, mindezt a legköltséghatékonyabb módon, 100 km megtételéhez kb. 40 forintnyi elektromos energia felhasználásával.
Azoknak nyújtunk megoldást, akik kerékpároznának, de átöltözési problémák miatt nem szeretnének izzadtan megérkezni munkahelyükre, vagy akik útját olyan emelkedők akadályozzák, amelyeket csak rendkívüli erőfeszítéssel tudnának leküzdeni az elektromos motor segítsége nélkül, de gondolunk azokra is, akik szeretnének egészségesebb életet élni, javítani edzettségi állapotukon, de nem kívánnak megküzdeni a tisztán izomerővel meghajtott kerékpár adta kihívásokkal. Egészséges és élvezetes alternatívát nyújtunk a mindennapi, sokszor lassú, kellemetlen és unalmas közlekedési módok kiváltására.
Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a pedelec kerékpár elektromos rásegítése azt jelenti, hogy a használójának mindig kell tekernie, hajtania a kerékpárt, csak egy intelligens motorvezérlőn keresztül szabályozható mértékű segítséget kaphat az elektromos motortól.
Csak néhány fontosabb érv a kerékpározás előnyeiről, amelyek mind igazak a pedelec használatára is:
-
A kerékpárost nem érik a forgalmi dugók okozta stressz helyzetek, amely jelentős hatékonysági javulást eredményez a munkában.
-
A napi mozgás egészségmegóvó hatása mellett nagyobb teljesítményt és megnövekedett koncentrációs képességet biztosit.
-
A kerékpározás nagyfokú szabadságérzetet nyújt, szemben a zsúfolt tömegközlekedési eszközökkel.
-
A kerékpáros egyedüli utasa kerékpárjának, ezért akkor indul el, amikor indulni akar, nem kell alkalmazkodnia a menetrendekhez, vagy az utastársaihoz.
-
A kerékpáros jobban tud gazdálkodni az idejével a gyors és kiszámítható menetidőnek köszönhetően.
-
A kerékpár bármilyen forgalmi helyzetben rugalmas közlekedési eszköz.
-
Mivel a kerékpárral háztól házig lehet eljutni, a városi közlekedésben a személygépkocsival szemben 5 km-en belül, a tömegközlekedéssel szemben 8-10 km-en belül gyorsabb a kerékpáros közlekedés.
-
A kerékpáros bárhol ingyen tud parkolni és nem kell parkolóhelyet keresnie, amely további időfölényt és kiszámíthatóságot jelent a gépkocsival szemben.
Ha szeretne tájékozódni a pedelec által nyújtott további lehetőségekről, akkor ajánljuk figyelmébe az Európai Unió társfinanszírozásában létrejött GoPedelec projektet, amelynek keretében egy részletes és hasznos kézikönyv is készült, melyet az alábbi linkről tölthet le:
GoPedelec_Pedelec_kezikonyv.pdf